Végre megtaláltad A MUNKÁT, csupa nagybetűvel, mert minden adott, amit szerettél volna. Jó érzéssel mész a munkába és nem okoz gondot kifogástalanul elvégezni a feladataidat. Azonban van egy „de”, amivel hiba csúszik a gépezetbe. Nem jössz ki a főnököddel, és ez árnyékot vet a mindennapjaidra. Ezzel a problémával nem vagy egyedül, sajnos másokkal is előfordul, hogy akár egy-egy kollégával akár épp a felettessel nem felhőtlen a viszony. Ne aggódj, mindig van megoldás, nem kell azonnal a felmondásra gondolni, pláne, ha egyébként minden klappol. A következő cikkben találsz pár jó tanácsot a munkahelyi konfliktus kezelésére.

1. Láss tisztán!

A főnök – beosztott viszony egy alá- fölé rendelt forma, ha ez nem megfelelő, mindenki számára nehéz helyzeteket tud okozni. Mindenekelőtt próbáld meg magadat és a munkádat kívülről értékelni. Nem azt mondom, hogy a hiba benned van, de egy-egy negatív értékelés, még nem jelenti azt, hogy az kifejezetten ellened irányul. Gondold át, mindent megteszel-e azért, hogy jól végezd a munkádat, és a hozzáállásod is megfelelő-e. Előfordulhat, hogy találsz olyan pontot az elhangzottakban, amelyen érdemes, vagy tudsz változtatni, azért, hogy a munkád hatékonyabb legyen. Ha ennek ellenére mégis frusztrált vagy a köztetek lévő feszültség miatt, érdemes valamilyen megoldást keresni. Azzal, hogy olvasod ezt a cikket, már jó úton haladsz, hiszen érdekel, hogyan tudnál ezen változtatni, és ezért szeretnél tenni is.

2. Nagy levegő

Sokan nem szeretik a kritikát akkor sem, ha az építőjellegű, de sok olyan vezetőről is hallottunk már, akik igencsak fukarkodnak a pozitív visszajelzéssel. Ők mintha csak a hibát keresnék. Egy-egy ilyen beszólást támadásnak érezhetsz, DE nem szabad azonnal reagálni. Hidd el, egy hirtelen érzelmi reakció, egyáltalán nem Neked kedvez. Vegyél egy nagy levegőt, számolj el tízig. Ha már nyakig benne vagy, jobb a konfliktust higgadtan kezelni.

3. Lépj a tettek mezejére!

Két lehetőséged van, tűrsz, vagy megpróbálsz megoldást találni. Az állandó stresszhelyzet a munkahelyen akár az egészségedre is káros lehet, így mindenképpen utóbbit javasoljuk. Ha elhatároztad, hogy nem fogod homokba dugni a fejed, felmondásra gondolni sem akarsz, ugyanakkor szeretnél javítani a köztetek lévő ellentéten, első lépés, hogy beszélj róla. Persze nem a kollégákkal (ami csak elmélyítené a konfliktust), hanem a főnököddel. Jelezd felé, és kérj egy erre alkalmas időpontot. Íme pár jó tanács amire érdemes odafigyelni:

  • Ne veszekedj, maradj higgadt! Veszekedéssel csak elmélyíted a konfliktust, törekedj nyugodt hangvételű beszélgetésre.
  • Ne a problémára fókuszálj, hanem a megoldásra. Pl. „A múltkor is azt mondta…” mondat helyett használd inkább az „Engem jobban motiválna, ha…” kifejezést.
  • Légy szakmai, tedd félre az indulatokat! Ne arról beszélj hogyan mondta, (még ha leginkább az is akasztott ki), hanem arról mit mondott.
  • Ne mutogass másokra! Nem vet rád jó fényt, ha másra próbálod hárítani a problémát.
  • Ne csak Te beszélj, hallgass! Miután elmondtad a problémádat, rajtad a sor, hogy végig hallgasd a másik felet. Törekedj a kompromisszumra.

Összességében fontos a jó viszony megtartása, Igyekezz mindent megtenni azért, hogy munkádat, hozzáállásodat egy rossz főnök-alkalmazott viszony ne befolyásolja. Tény, hogy ha nincs meg az alapvető szimpátia két ember között, akkor nehéz minden esetben higgadt, és megfontolt maradni, ez mégis fontos a saját érdekedben. Változást akkor érhetsz el, ha felvállalod érzéseidet és problémádat sértődés és személyeskedés nélkül. Biztosan mondhatom, hosszú távon jobb a konfliktus kezelése, mint annak elfojtása. Ha nem sikerül dűlőre jutni feletteseddel, érdemes az ő főnökéhez fordulni. Amennyiben végleg elmérgesedik a helyzet, és munkahely váltásra adnád a fejed, olvasd el erről szóló cikkünket, ahol sok fontos tanácsot osztunk meg ezzel kapcsolatban.
Ha kérdésed van, vagy tanácsot szeretnél fordulj hozzánk bizalommal az alábbi elérhetőségeken:
info@delego.hu
+36 1 301 5018

 

Magony Gabriella